12/24/2016

Çilekli Smoothie Tarifi

Etiketler

Çilekli Smoothie Tarifi

Çilekli Smoothie Tarifi - Havalar ısınmaya başladıkça soğuk içecekler daha fazla aranıyor. Çilekli smoothie de tam çileğin zamanı geldiğinde içilebilecek en güzel içeceklerden biri.. Bir diğeri de çilekli milkshake. Birbirine çok yakın lezzetler ama içindeki yoğurttan dolayı bu benim favorim..

Ayrıca çocuklar için çok da besleyici ve sağlıklı bir lezzet:) Son günlerde birkaç denemem daha oldu ama içlerinde kıvam ve lezzet olarak en çok bunu beğendim ve sonunda fotoğrafını çekebildim. Sizde çilekli içecekleri seviyorsanız”mutlaka deneyin” derim, beğeneceğinize eminim.

Malzemeler

250 gr çilek
2 yemek kaşığı tepeleme dolu yoğurt (yoğurt sulu olmamalı,ama süzme yoğurta kullanmayın,normal yoğurdu tülbent yaydığınız bir süzgecin içine dökün ve süzgecei derin bir kabın üzerine yerleştirin,süzgeçten akan yoğurt suyunu kulannamayacağız ama yoğurdumuz kıvam alıcak ve sulu olmayacak) Ben foça marka yoğur kullanıyorum,bu içecek içinde onu kullandım.
2 Yemek kaşığı bal (Ben 2 yemek kaşığı kullandım ama bu hem çileğinizin ne kadar tatlı olduğuna bağlı hem de sizin ne kadar tatlı sevdiğinize,bu yüzden smoothieyi yaparken tadarak bal ölçüsünü ayarlayın,Ayrıca balınız yok ise toz şekerde kullanabilirsiniz,yine ölçüsünüsünü damak tadınıza göre ayarlayabilirsiniz.
Yarım su bardağı soğuk süt
2 veya en fazla 3 küp buz..Buz ölçüsünü fazla kaçırmayın ki smoothie niz kıvamlı olsun.Ben 2 kullandım.
Ben kullanmadım ama eğer evde dondurmanız var ie 1 top vanilyalı dondurmada ilave edebilirsiniz.Daha lezzetli olacaktır.

Smoothie Yapımı

  • Öncelikle çileklerinizi yıkayın ve yeşil saplarını kesin çıkartın ve çilekleri biraz süzülmeye bırakın.
  • Çilekleri büyüklüğüne göre 2 veya 3 parçaya kesin ve blendera atın.
  • Balı,yoğurdu,sütüde ilave edip iyice parçalayın.Pürüzsüz bir kıvam almalı..
  • En son buzuda ilave ettikten sonra tekrar blenderı çalıştırın ve karışımınız hazır.
  • İsterseniz hemen servis edin isterseniz buzdolabında biraz bekletin.Eğer buzdolabında bekletecekseniz buz ilavesi yapmanıza gerek yok.
  • Servis ederken üzerine nane yaprağıyla veya çilek dilimleriyle süsleyebilirsiniz..
  • İçeceğimizin kıvamı koyu boza kıvamında olmalı,sütünü veya buzunu fazla ilave ederseniz kıvamı bozulabilir.

Benzer Yayınlar

Daha iyi bloglar için faydalı bilgilerin yanı sıra blog sitelerine katkıda bulunmak temel amacımızdır. Teşekkürler.

Blogger
Disqus
Yorum Ekle

Hiç yorum yok

Çilekli Smoothie Tarifi; hakkında görüşlerinizi bizimle paylaşın. Teşekkürler.