12/24/2016

Çok lezzetli sütlü Nescafe Tarifi

Etiketler

Çok lezzetli sütlü Nescafe Tarifi

Çok lezzetli sütlü Nescafe nasıl yapıyorum?

Güne başlarken, mis kokulu sütlü bir kahve içmek beni çok mutlu ediyor. Yakınlarda, barista yani kahve yapma uzmanı olarak çalışan bir arkadaşımdan lezzetli kahve yapmanın püf noktalarını öğrendim. Eve gelir gelmez denedim ve sonucunda şimdiye kadar içtiğim en güzel, en yoğu kıvamlı kahveyi yapmış oldum. Şimdi sıra bende, güzel kahve yapmanın sırlarını sizinle paylaşacağım!

Ben yumuşak içimli kahve seviyorum, bu yüzden Nescafe Gold veya Jacobs Cronat Gold gibi markaların iri çekilmiş kahvelerini tercih ediyorum. Siz de tercihinize göre istediğiniz markadan kahvenizi alabilirsiniz; Nescafe Classic veya VIP Classic olabilir. Tarifin başlığında Nescafe dedim çünkü kültürümüzde hazır kahvenin ismi artık Nescafe kabul ediliyor.

Hazır kahve nasıl yapılır?

Kahve için ben yarı ölçülü süt ve su kullanıyorum; yani kahve fincanının yarısında su, yarısında süt olacak şekilde ayarlıyorum. Suyun sıcaklığı, kahvenin lezzetini belirleyen en önemli faktörlerden biridir. Eğer, su çok sıcak olursa kahveyi yakar ve tadını kaçırır. Eğer su ılık olursa, kahve çözülmez ve tadı acılaşır. Bu yüzden suyun sıcaklığını dikkatle ayarlamanız gerekiyor. Benim için burada ideal ölçü, suyu bir taşım kaynattıktan sonra ocaktan indirip aşırı sıcaklığın azalması için yaklaşık 30 saniye kadar bekletiyorum.

Lezzetli kahvenin püf noktaları nelerdir?

Sütün sıcaklığı su kadar önemli; ben şöyle pratik bir yöntem buldum: kahve fincanımın yarısına kadar süt koyuyorum. Kahve suyunu çaydanlığın alt kısmına koyuyorum, üzerine ise süt koyduğum kahve fincanını yerleştiriyorum. Bu sayede su kaynarken, buharla birlikte süt ısınmış oluyor. Daha önemli bir püf noktası ise, fincanın oda sıcaklığında olması veya kaynar suyla şöyle bir çalkalanmasıdır. Bu sayede yine sıcak suyun şok olmasını önlüyoruz. Hatırlarsınız, çoğu evde gelenektir: Türk çayı ikram edilmeden önce tüm bardaklar sıcak suyla çalkalanır, kahvede de işte tam olarak bunu yapmalısınız.

Kaynadıktan sonra 30 saniye kadar beklettiğim suyu sütün içine ekleyip karıştırıyorum. Şimdi, kahve ekleme noktasına geldik ki bu gerçekten kahvenin mis gibi kokmasındaki en önemli püf noktalarından biridir. Bir tatlı kaşığı Nescafe Gold’u sütlü suyun olduğu kahve fincanının üzerine serpiyorum. Evet, kahveyi serpiyorum. Ancak kesinlikle karıştırmıyorum. Kahveye dokunmuyorum, yavaş yavaş kendiliğinden sütün içerisine karışıyor. Bu yaklaşık bir dakika sürüyor.

Sütlü kahve nasıl yapılır?

Kahvenin dağıldığını gördükten sonra bir kez kaşıkla karıştırıyorum. Çok lezzetli ve mis gibi Nescafe beni mutlu etmek için hazır! Detaylı bir şekilde yazdığımın farkındayım ama inanın bana, yapması yazmaktan çok daha kolay!

Bu arada suyu çaydanlık yerine su ısıtıcısı yani kettle kullanıyorsanız, aynı şekilde üst kısmına süt koyduğunuz fincanı koyup ısıtabilirsiniz. Elbette sütü cezvede ısıtmak da mümkündür. Bu arada, kahve metabolizma hızlandırıp zayıflamaya yardımcı süper bir besindir. Aşağıdaki görsele tıklayıp kahvenin zayıflamaya faydalarını öğrenebilirsiniz.

Benzer Yayınlar

Daha iyi bloglar için faydalı bilgilerin yanı sıra blog sitelerine katkıda bulunmak temel amacımızdır. Teşekkürler.

Blogger
Disqus
Yorum Ekle

Hiç yorum yok

Çok lezzetli sütlü Nescafe Tarifi; hakkında görüşlerinizi bizimle paylaşın. Teşekkürler.